Monday, June 28, 2010

Dajal lahir ke dunia?


korg nmpk x pic kat ats nie?tyme aku browse ade blog sorg hamba Allah nie cite pasal dajal nie..so aku berasa terpanggil utk kongsi ngn korg...menurut ceritanye budak ni lahir kat israel...tp ade sumber yg mengatakan pic nie dah di edit dgn menggunakan teknologi yg ada pada masa sekarang nie...



seram kan tgk pic nie?ape2 pon walau camne kite debat tetap satu hari dajal ni akan lahir kat dunia nie kan?
So, jom kita hayati same2 hadis nie...

Nabi Muhammad saw mengingatkan para pengikutnya untuk membaca sepuluh ayat dari Surah Al-Kahfi sebagai perlindungan dari Dajal. Baginda juga mengingatkan para pengikutnya untuk berdoa, "Ya Allah! Aku berlindung dengan-Mu dari musibah Dajal. "Baginda juga menyatakan terdapat tiada musibah yang lebih hebat daripada Dajal sejak penciptaan Nabi Adam as hingga Hari Kebangkitan."

4 comments:

srikandibi0L0gi said...

dajjal ada dua mata, tapi satu lagi buta.
n antara dua mata tu, tertulis perkataan kafir.
n hanya orang yang beriman dapat baca tulisan kafir tu..
~sekadar perkongsian~

p/s : nath, aku dah post present birthday hg.. :D

MisZ NatH said...

tu la..aku pon rase ni cam tipu n edit semata2..heee...piyaaa...susah2 je..cukuo lah sekadr ingatan..anyway.,..thanks tau...jemputlah dtg umah aku lagi... :)

Anonymous said...

dajal mmg sudah wujud sebelum kelahiran nabi SAW lg..ajalnya ditangguhkan sehingga Allah mengizinkannya keluar dr tempat persembunyiannya...wallahu'alam...
(tlg btulkan kalo trsalah)

Anonymous said...

As salam.. Ye btl.. Dajjal sudah lahir ke dunia lama dulu.